Rekenverhalen

Didi en Doedel zoeken naar een handige manier om tot tien op te kunnen tellen en af te kunnen trekken.

Als Didi in het zandkasteel is, vallen er drie cijfers naar beneden die de weg versperren. Ze mag verder wanneer ze weer op volgorde staan. Doedel kan niet bij Didi komen, omdat de trap weg is. Slang laat Didi zien hoe ze een trap kan maken. Animatiefiguurtje Didi en haar knuffelpop Doedel staan centaral. Ze komen allerlei rekenprobleempjes tegen, die ze op een speelse manier oplossen. Tot haar verbazing wordt Didi via haar eigen pc een computerspelletje ingelokt. Ze mag daar meespelen met Doedel en een malle rode bol wol. De bol wol voert haar langs hindernissen, waar Didi overheen moet zien te komen. Als het haar lukt mag ze in het volgende level meespelen.

Bron: NTR

Meer Afleveringen van Rekenverhalen

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing. www.schooltv.ntr.nl 

Nederland 3

Rekenverhalen

Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok. 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel moeten de grijze borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant. 

Nederland 3

Rekenverhalen

Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die? 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat niet zomaar! 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bo ... 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel zweven rond een 

Nederland 3

Rekenverhalen

Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken.