Didi en Doedel staan op de laatste plank van de brug. Happer komt dichterbij en Hare Majesteit buldert zo hard om haar ontbijt dat de overige planken losschieten. Didi en Doedel kunnen niet vooruit of achteruit. Slang raadt ze aan de brug af te maken. Animatiefiguurtje Didi en haar knuffelpop Doedel staan centaral. Ze komen allerlei rekenprobleempjes tegen, die ze op een speelse manier oplossen. Tot haar verbazing wordt Didi via haar eigen pc een computerspelletje ingelokt. Ze mag daar meespelen met Doedel en een malle rode bol wol. De bol wol voert haar langs hindernissen, waar Didi overheen moet zien te komen. Als het haar lukt mag ze in het volgende level meespelen.
Bron: NTR
Rekenverhalen
Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing. www.schooltv.ntr.nl
Rekenverhalen
Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok.
Rekenverhalen
Didi en Doedel moeten de grijze borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant.
Rekenverhalen
Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die?
Rekenverhalen
Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat niet zomaar!
Rekenverhalen
Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bo ...
Rekenverhalen
Didi en Doedel zweven rond een
Rekenverhalen
Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken.