Radar

Multimediaal consumentenplatform. Dit programma signaleert misstanden en onderzoekt consumentenaangelegenheden: van de financiƫle wereld, de telecomsector tot supermarkten en de zorg. Daarnaast probeert Radar actief bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.

Tiel Utrecht Verzekeringen - een voorloper van De Goudse - gebruikte verkeerde informatie bij berekeningen voor beleggingsverzekeringen. Hierdoor werden te hoge eindkapitalen voorgespiegeld die onmogelijk gehaald kunnen worden. Dit blijkt uit onderzoek van Radar samen met ConsumentenClaim. Dit kwam aan het licht door software die ConsumentenClaim in handen kreeg waarmee 20 jaar geleden verzekeringsagenten offertes maakten. Klanten die zo'n product afsloten zitten nu met een groot financieel probleem. Zo kunnen ze bijvoorbeeld hun hypotheek nu niet aflossen. Gaat De Goudse de fouten herstellen? * Verfkwasten voor het lakken van hout. Alleen al voor het binnenwerk ligt er een woud aan kwasten in verfwinkels, doe-het-zelf-zaken of bij de voordeelknallers. Hoe weet je nou wat een goede kwast is? Waar moet je op letten? En is goedkoop altijd duurkoop? Radar test zes kwasten. * Ze zijn bruin, hebben knaagtanden, een lange staart en geen goede reputatie: Ratten. Het is uitgebreid in het nieuws, het aantal ratten in Nederland is in opkomst, met alle overlast van dien. De dieren worden met gif bestreden, alleen zijn de ratten niet de enigen die het gif tot zich nemen. Ook huisdieren eten het en worden er goed ziek van. Hoe kan je de ratten dan bestrijden. En wat doen de gemeenten aan het probleem? Daar komt bovenop dat vanaf 2023 gif buiten het huis niet meer gebruikt mag worden. Radar zet alles op een rij.

Bron: AVROTROS

Meer Afleveringen van Radar

Nederland 1

Radar

Zijn studenten genoeg gewaarschuwd voor stijgende rente op studieschuld? * Radar Checkt! zelfde onderzoek, groot prijsverschil. * Vliegen verkeersboetes uit de bocht? 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Aandacht voor de omboekprijzen bij Transavia. Op de omboekpagina is een nieuwe vlucht soms namelijk duurder dan op de normale bestelpagina. Ook bespreken we hoe je zeker kunt weten dat je een cosmetisch arts bekwaam is en onder ... 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.