Het oostelijk gelegen Nova Scotia heeft duizenden meren en een ruige kustlijn. In de stad Halifax brengen we onder meer een bezoek aan het beroemde Titanic-museum. Vanuit deze stad gaat de reis naar Montreal en Toronto. De aflevering eindigt met een bezoek aan de beroemde Niagarawatervallen.
Bron: EO
Rail Away
We stappen in de zonnige hoofdstad van Portugal, Lissabon, op de trein die ons dwars door de uitgestrekte Alentejo-regio voert in midden- en zuid-Portugal. Het is een route vol afwisseling; vanaf de kust gaan we landinwaarts la ...
Rail Away
We gaan op stap met twee bijzondere toeristische treinen in een relatief onbekend deel van Frankrijk: de regio's Loire en Haute-Loire in het zuidoostelijke deel van de Auvergne. Ook wel genoemd: 'la belle inconnue', oftewel het ...
Rail Away
Krakau is een van de mooiste steden van Polen. In het verleden was de stad de zetel van de Poolse koningen, tegenwoordig is het de meest bezochte stad van het land. Krakau is ook het beginpunt van een treinreis naar Krynica-Zdr ...
Rail Away
Deze treinreis voert ons over het groene eiland Ierland, vol ongerepte natuur, mythes, historische schatten, kastelen en legenden. Een reis die begint rond Waterford, de oudste stad van het land, en eindigt bij de kliffen van M ...
Rail Away
Via paardenspoor en stoomtrein belanden we in de 21e eeuw, waar we met de steilste tandradbaan van Oostenrijk, de Schafbergbahn, naar de top van de gelijknamige berg reizen. De reis begint in de deelstaat Opper-Oostenrijk, aan ...
Rail Away
We reizen stroomafwaarts langs de Loire van Orléans via Nantes naar Le Croisic aan de Atlantische kust. De trein leent zich uitstekend voor het verkennen van de Loirevallei. In Nantes stappen we over voor het laatste deel van ...
Rail Away
Om vanuit Flåm het station van Myrdal te bereiken, reizen we eerst met een volledig elektrische ferry over het Sognefjord, met een lengte van 200 kilometer het langste fjord van Noorwegen. In Myrdal stappen we op de trein naar ...
Rail Away
We doorkruisen Noorwegen per trein van oost naar west. De bouw van de Bergensbanen (tussen Oslo en Bergen) nam dertig jaar in beslag; de onherbergzame natuur maakte dat er talloze bruggen en tunnels moesten worden aangelegd. Ma ...