De hoogzwangere Marijn vraagt zich af hoeveel spullen ze eigenlijk nodig heeft voor haar nieuwe gezin. Ook wil ze weten wat haar kooplust drijft. Een hersenonderzoek brengt haar onderbewuste prijsprikkels haarfijn in kaart. Roland begint ondertussen een speurtocht naar de herkomst van een goedkoop plastic lantaarntje. Hij gaat in gesprek met True Price. Deze organisatie helpt bedrijven om verborgen kosten in de prijs te gaan berekenen. Ook gaat hij shoppen met de grootste fan van de Action om achter het succes van deze keten te komen. Tevens begint hij een eigen inkoopbedrijfje onder de welluidende naam Trupp. Op die manier hoopt Roland meer te weten te komen over het tot stand komen van verkoopprijzen.
Bron: VPRO
De prijsvechter
Maakt onze koopzucht meer kapot dan ons lief is? De aarde lijkt er van al onze verspilling niet beter op te worden. Een hoofdrol is weggelegd voor plastic: het wondermiddel van de massaproductie. Maar plastic is ook een plaag. ...
De prijsvechter
Heeft globalisering ons armer gemaakt? Roland volgt als inkoper het spoor van een goedkoop plastic lantaarntje. Hij komt terecht in de grootste productieschuur ter wereld: China. Hoe wordt ons goedkope spul daar gemaakt? Iedere ...
De prijsvechter
De hoogzwangere Marijn vraagt zich af hoeveel spullen ze eigenlijk nodig heeft voor haar nieuwe gezin. Ook wil ze weten wat haar kooplust drijft. Een hersenonderzoek brengt haar onderbewuste prijsprikkels haarfijn in kaart. Rol ...
De prijsvechter
Maakt onze koopzucht meer kapot dan ons lief is? De aarde lijkt er van al onze verspilling niet beter op te worden. Een hoofdrol is weggelegd voor plastic: het wondermiddel van de massaproductie. Maar plastic is ook een plaag. ...
De prijsvechter
Heeft globalisering ons armer gemaakt? Roland volgt als inkoper het spoor van een goedkoop plastic lantaarntje. Hij komt terecht in de grootste productieschuur ter wereld: China. Hoe wordt ons goedkope spul daar gemaakt? Iedere ...
De prijsvechter
De hoogzwangere Marijn vraagt zich af hoeveel spullen ze eigenlijk nodig heeft voor haar nieuwe gezin. Ook wil ze weten wat haar kooplust drijft. Een hersenonderzoek brengt haar onderbewuste prijsprikkels haarfijn in kaart. Rol ...