Het is oorlog tussen de supermarkten. Door te stunten met de prijzen worden er ook producten verkocht onder de inkoopprijs: prijsdumpen. Welke gevolgen heeft dit voor de producent en de consument? Over de economische aspecten van actuele en concrete maatschappelijke vraagstukken. Ook wordt kort de historische achtergrond belicht. We bekijken de wereld om ons heen door een economische bril. Merkartikelen van Nike, Louis Vuitton en Levi
Bron: Teleac
Economie in beeld
Oliemaatschappijen, autoproducenten en land- en bosbouwbedrijven kunnen een drijvende kracht worden voor de toepassing van biobrandstoffen. Welke rol kan de overheid hierin spelen?
Economie in beeld
In 2015 zullen er nog 60.000 boerenbedrijven zijn, veel minder dan nu. De Nederlandse landbouw is afhankelijk van het buitenland en de EU. Voor welke economische veranderingen staan de boeren? In 2015 zullen er nog 60.000 boere ...
Economie in beeld
In het dagelijks loop je financiële risico
Economie in beeld
Door prijzen te verlagen kan een bedrijf de omzet of afzet vergroten. Met stuntprijzen verkopen ze hun producten onder de inkoopprijs: prijsdumpen. Welke gevolgen heeft dit voor de producent en wat merkt de consument hiervan?
Economie in beeld
Productie en consumptie beïnvloeden de kwaliteit van de natuurlijke omgeving. Oliemaatschappijen, autoproducenten en land- en bosbouwbedrijven kunnen een drijvende kracht worden voor toepassing van biobrandstoffen. Welke rol k ...
Economie in beeld
De verwachting is dat er in 2015 nog 60.000 boerenbedrijven zullen zijn. Nu zijn er nog 80.000 bedrijven. Voor welke economische veranderingen staan de boeren? Over de economische aspecten van actuele en concrete maatschappelij ...
Economie in beeld
Verzekeringen worden afgesloten om financiële risico
Economie in beeld
Het is oorlog tussen de supermarkten. Door te stunten met de prijzen worden er ook producten verkocht onder de inkoopprijs: prijsdumpen. Welke gevolgen heeft dit voor de producent en de consument? Over de economische aspecten v ...