TROS Radar legt in een tweeluik de marketing-mechanismen bloot die fabrikanten gebruiken om Nederlanders aan de medicijnen te krijgen. Bepalen artsen of mensen ziek zijn, of doet de industrie dit? Komende maandag het eerste deel van een tweeluik. Elk jaar investeren de farmaceutische bedrijven in Nederland 1,3 miljard euro om consumenten aan de pillen te krijgen. Dit gaat van gesponsorde onderzoeken tot de inzet van Medical Opinion Leaders: de zogenaamde MOLlen. Dit zijn artsen die fors betaald worden om medicijnen te promoten in de media en bij hun collega
Bron: AVROTROS
Radar
Zijn studenten genoeg gewaarschuwd voor stijgende rente op studieschuld? * Radar Checkt! zelfde onderzoek, groot prijsverschil. * Vliegen verkeersboetes uit de bocht?
Radar
Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.
Radar
Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.
Radar
Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.
Radar
Aandacht voor de omboekprijzen bij Transavia. Op de omboekpagina is een nieuwe vlucht soms namelijk duurder dan op de normale bestelpagina. Ook bespreken we hoe je zeker kunt weten dat je een cosmetisch arts bekwaam is en onder ...
Radar
Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.
Radar
Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.
Radar
Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.